Onze service voor OEM's

Kostenreductie in de logistieke keten is een belangrijk thema voor alle OEM’s. Hun huidige businessmodel verandert snel door de komst van elektrische en 'connected' cars. Om deze veranderingen te financieren is een grote kostenbesparing nodig in operationele processen, zoals de logistieke keten. OEM’s hebben een gebrek aan inzicht in de logistieke keten, omdat daar nooit in is geïnvesteerd. Toch is die zichtbaarheid essentieel om de logistieke keten te kunnen veranderen. Significante kostenbesparingen kunnen alleen worden gerealiseerd door te kijken naar alle kosten in de keten, niet alleen de kosten van transport en opslag van voertuigen.

Logistieke kosten die ook meegenomen moeten worden zijn de kosten voor alle overdrachtsprocessen (douaneprocessen, papieren vrachtbrieven, schade registratie, kosten van facturatie en betaling etc.). Daarnaast zijn er ook veel verborgen kosten in de 'cash-to-cash' cycle, zoals rentekosten en de kosten van waardvermindering van voertuigen in de loop van de tijd.

Wij stellen voor onze klanten een digitale infrastructuur beschikbaar die de volgende diensten levert:

 

Volledig inzicht in de logistieke keten

Door inzicht in de logistieke keten kunnen OEM’s hun keten opnieuw inrichten, gericht naar de totale kosten van de keten kijken en “end-to-end” planning processen invoeren die hen in staat stellen de prestatie van de hele keten te optimaliseren.


Real-time informatie met betrekking tot de status van alle overdrachtsprocessen

Het elimineren van alle papieren processen geeft klanten niet alleen een direct zichtbare kostenbesparing, maar elimineert ook veel verborgen kosten.

In een veilige en innovatieve blockchain-omgeving

Blockchain is een veilige omgeving voor data. Data in een blockchain omgeving kunnen niet worden veranderd of gemanipuleerd. Ze kunnen alleen benaderd worden door geautoriseerd personeel.

Koopman gebruikt blockchain om de VIN (Vehicle Identification Number) gedurende zijn leven in de logistieke keten te volgen. Dus vanaf fabriek tot aan de dealer. Hiermee kunnen in de toekomst nog veel meer nieuwe functies en diensten ontwikkeld worden voor onze klanten.

 

“Het elimineren van alle papieren processen geeft klanten niet alleen een direct zichtbare kostenbesparing, maar elimineert ook veel verborgen kosten. De kosten voor het niet kunnen verhalen van claims kunnen voor onze klanten in de miljoenen lopen.”